Mitäs, jos muutossa tavara kaikesta huolimatta rikkoutuu? Vakuutukset on hyvä tarkistaa kaiken varalta.
Muuttopalvelu vahingonkorvaukset – Tavaran rikkoutumisen aiheuttamista kustannuksista ja niiden korjaamisesta sovitaan yleensä etukäteen tilaajan ja muuttoyhtiön kesken. Jokainen tapaus käsitellään aina erikseen. Yleensä kotivakuutus kattaa vahingon.
Ellei toisin ole sovittu, asianmukainen pakkaaminen on aina tilaajan vastuulla. Muuttoyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan puutteellisestä pakkaamisesta aiheutuneita vahinkoja.
Nettimuutto on vakuuttanut toimintansa lakisääteisen tie- ja kuljetusvakuutuksen lisäksi vastuuvakuutuksella. Tie- ja kuljetusvakuutuksessa korvaussumma on 20 euroa/kuljetettava kilo. Vastuuvakuutus on mitoitettu sattuneen vahingon mukaan korvattavaksi.
Tilaajan on ehdottoman tärkeää tarkistaa oman kotivakuutuksensa korvausehdot muuttovahinkojen osalta.
Kotimaanmuuttojen ja -kuljetusten toimitusehdot
(Siivouspalvelun toimitusehdot alempana)
Näitä ehtoja sovelletaan Suomen rajojen sisäpuolella tapahtuvassa yksityiseen tarkoitukseen tilatussa muuttopalvelussa. Kuluttajaa kutsutaan näissä määräyksissä tilaajaksi. Osapuolta, joka ottaa muuton tehtäväkseen, kutsutaan muuttopalveluyritykseksi. Muuttopalveluyritys on vastuussa näiden määräysten mukaisesti palvelun suorittamisesta kokonaisuudessaan, vaikka joku toinen osapuoli muuttopalveluyrityksen toimeksiannosta suorittaa palvelun kokonaan tai osittain.
Tässä toimitusehtosopimuksessa Nettimuuttolla tarkoitetaan palveluntarjoajaa, ja asiakkaalla tarkoitetaan palvelun tilaajaa.
Nettimuutto on vastuussa palvelun toteutumisesta näiden toimitusehtojen mukaisesti. Nettimuutto vastaa myös työntekijöidensä sekä alihankkijoidensa toiminnasta palvelun toteuttamisessa.
2.1. Sopimuksen solmiminen
Muuttopalveluyrityksen tulee tarjota asiakkaalleen mahdollisuus tarjouspyynnön tekemiseen yrityksen internetsivujen kautta. Asiakas täyttää tarjouspyyntölomakkeen ja lähettää sen Muuttopalveluyritykselle, joka tekee yksilöllisen tarjouksen asiakkaalle. Mikäli asiakas tekee tarjouspyynnön puhelimitse , sähköisesti tai muilla keinoin muuttopalveluyritys antaa tarjouksen vastaavalla tavalla. Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä syntyy, kun asiakas hyväksyy hänelle annetun tarjouksen ja yritys vahvistaa sopimuksen syntymisen.
Tilausta ei vahvisteta Nettimuutton toimesta mikäli asiakas ei ole antanut seuraavia tietoja kirjallisesti: maksutapa, osoitetiedot, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
2.2. Sopimuksen sisältö
Muuttopalvelumme sisältää tavaroiden lastauksen muuttoautoon asiakkaan osoittamasta kohtuullisesta paikasta, tavaroiden kuljetuksen, sekä tavaroiden purkamisen asiakkaan osoittamaan kohtuulliseen paikkaan.
Kuljetuspalvelumme sisältää tavaroiden lastauksen kuljetusautoon asiakkaan osoittamasta kohtuullisesta paikasta, tavaroiden kuljetuksen, sekä tavaroiden toimituksen asiakkaan osoittamaan kohtuulliseen paikkaan.
Kaikki palvelumme noudattavat kunkin alan työehtosopimusta. Lisät, tauot ja muut ehdot huomioidaan asiakkaan laskussa.
Palvelumme ei sisällä Sortti-aseman maksuja.
Jos asiasta ei erikseen sovita, emme tarjoa seuraavia palveluita:
Nettimuutton velvollisuutena on suorittaa palvelu resurssinsa huomioiden mahdollisimman ekologisesti, asiaankuuluvalla ammattimaisuudella ja tilanteen vaatimalla huolellisuudella. Nettimuutton tulee ottaa huomioon palvelun hintatarjousta muodostaessa sekä palvelua suorittaessa asiakkaan etu. Nettimuuttolla on salassapitovelvollisuus kaikesta asiakkaaseen liittyvästä informaatiosta.
Nettimuutto on vastuussa kaikesta asiakkaan kuljetuksen kohteena olevasta tavarasta tiekuljetussopimuslain edellytysten mukaisesti.
Nettimuuttolla on tiekuljetusvakuutus sekä toiminnan vastuuvakuutus.
Nettimuutto sitoutuu antamaan kysyttäessä neuvoja tavaroiden pakkaamiseen oikeaoppisesti, jos asiakas on päättänyt hoitaa pakkaamisen.
Muuttopalveluyrityksen velvollisuus on suorittaa toimeksianto ammattimaisesti ja asiaankuuluvalla huolellisuudella. Muuttopalveluyrityksen tulee myös asianmukaisella huolellisuudella ottaa huomioon tilaajan etu. Yrityksellä on salassapitovelvollisuus kaikista tilaajan toimeksiantoon liittyvistä tiedoista, esineistä ja niiden arvoista. Muuttopalveluyritys on vastuussa tavaroiden katoamisesta, vähentymisestä tai vahingoittumisesta sen kuljetettavaksi ottamisen ja luovuttamisen välisenä aikana tiekuljetussopimuslain määräysten mukaisesti.
Yrityksellä on tiekuljetussopimuslain mukainen vakuutus kuljetettavaa tavaraa koskevan vastuun varalta (tiekuljetusvakuutus) sekä vastuuvakuutus kolmannelle osapuolelle aiheutettujen henkilö- ja esinevahinkojen varalta (toiminnanvastuuvakuutus). Muuttopalveluyritys antaa tilaajalle neuvoja muuttotavaroiden suojaamisesta ja pakkaamisesta, jos ne eivät kuulu toimeksiannon sisältöön. Jos tilaaja on tehnyt luettelon erityisen arvokkaista tai helposti särkyvistä esineistä kohdan ”Toimeksiannon kattavuus” mukaisesti, tulee muuttopalveluyrityksen tarkastaa luetteloidut esineet toimeksiannon alkaessa sekä päättyessä. Mikäli tilaaja on itse suorittanut pakkaamisen, tarkastaa muuttopalveluyritys nämä kollit ja näkyvissä olevan muuttoirtaimiston ulkoisesti
Asiakkaan vastuulla on ilmoittaa Nettimuuttolle kirjallisesti kaikki palvelun onnistumisen kannalta olennaiseksi katsottu informaatio.
Tämänlaista informaatiota on:
Nettimuutto edellyttää näitä tietoja ennen sopimuksen solmimista.
4.1 Asiakkaan tulee ilmoittaa meille varausta tehdessä, onko hissi käytettävissä ja onko hissin lastauspaikka maan tasolla vai onko pääsy hissille portaita pitkin. Lisäksi, mikäli hissin koko on pieni, eikä sitä voida käyttää suurten tai painavien esineiden kuljettamiseen, siitä on ilmoitettava etukäteen. Myös muissa kohteissa tulee ilmoittaa jos kohteessa on portaita.
4.2 Jos tietoja siirrettävien tavaroiden määrästä ilmoitetaan tahallisesti tai tahattomasti vähemmäksi kuin todellinen määrä, palvelun hinta määritellään uudelleen.
Jos asiakas jättää tavaroita ilmoittamatta on tavarat, sekä niiden mahdollisesti aiheuttamat vahingot asiakkaan vastuulla.
Mikäli Nettimuuttolta on tilattu kaksi muuttajaa toimittamaan muuttoa, on asiakkaan vastuulla vartioida muutettavia tavaroita muuton ajan. Nettimuutto ei ole velvollinen korvaamaan varastettua omaisuutta, jos henkilökuntaa ei ole tilattu tarpeeksi valvontaa varten. Jos Nettimuuttolta tilataan kolme tai useampi muuttaja, järjestyy vartiointi Nettimuutton toimesta.
5.1 Toimeksiannot
– Toimeksiannoiksi luetaan kaikki ne työsuoritukset, jossa Nettimuutto:n alihankkija on toimittanut asiakkaalle kuljetus/muuttopalveluita tai muuttomateriaaleja.
5.2 Toimeksiannon peruuttaminen
– Muutoissa asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14vrk ennen sovittua työsuoritusta. Muuten Nettimuutto:llä on oikeus laskuttaa sovitusta työstä 50% vastaava korvaus.
5.3 Ylivoimainen este ( Force majeure )
– Nettimuutto:n tulee viipymättä ilmoittaa asiakkaalle mahdollisesta ylivoimaisesta esteestä.
– Ylivoimainen este oikeuttaa asiakkaan sekä Nettimuutto:n luopumaan toimeksiannosta kuitenkin niin, että asiakas on velvollinen maksamaan jo tehdystä työsuorituksesta.
Nettimuutto ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä aiheutuneita kuluja.
5.4 Mikäli työsuoritus poikkeaa merkittävästi tilauksesta, joka on kirjallisesti tai suullisesti sovittu, esim. tavaramäärä on ilmoitettua suurempi tai että asiakas teettää tilauksen ulkopuolisia töitä, on Nettimuutto:llä oikeus veloittaa näistä töistä erikseen tai kieltäytyä tekemästä tilauksen ulkopuolisia töitä.
5.5 Nettimuutto ei ole velvollinen tekemään kalusteiden purku- tai kokoamistöitä, sähkö- sekä putkitöitä (esim. valaisinten/pesukoneiden irrotus/asennus ) mikäli näin ei ole erikseen sovittu.
5.6 Kassakaappien, pianojen sekä muiden erityisen raskaiden esineiden siirrot tulee aina sopia Nettimuutto:n kanssa erikseen.
5.7 Asiakas vastaa siitä, että muuttoauto pääsee asunnon eteen. Asiakkaan tulee varata muuttoautolle tarvittava tila. Muuttoautolle tulee varata pituutta 15 metriä, leveyttä 2,75 ja korkeutta 4,10 metriä.
Asiakkaan tulee myös huolehtia, että muuttoautolla pääsee paikalle ilman painorajoitteita. Auto painaa 19 000kg. Sopimuksesta Nettimuutto voi myös hoitaa asiakkaalle parkkiluvan.
5.8 Asiakkaan vastuulla on lukea Nettimuutton tarjoamat muuttoinfot.
5.9 Muutoissa, joissa asiakas on tilannut pelkän kuljettajan on asiakkaan vastuulla kantaa tavarat autolle.
5.10 Mikäli ei ole erikseen sovittu, toimeksianto ei pidä sisällään seuraavia palveluita:
Pidätämme oikeuden aikataulunmuutoksiin. Aikatauluihin voivat vaikuttaa ulkoiset, meistä riippumattomat seikat, kuten tietyöt ja autorikot. Jos muuttoja on päivän aikana useita, voi myös edellisten muuttojen viivästyminen vaikuttaa seuraavan muuton aikatauluun. Tiedotamme mahdollisista viivästyksistä asiakkaalle aina mahdollisimman pian. Yleensä miehemme ovat paikalla noin puolen tunnin marginaalilla. Jos olemme yli kaksi tuntia myöhässä, asiakas on oikeutettu saamaan korvausta enintään 10 % alennuksen verran muuton kokonaishinnasta.
Työmiesten työaikaan lasketaan 10-15 minuutin juomatauko jokaisen kahden tunnin jälkeen. Työmiehille kuuluu myös ruokapaussi neljän tunnin jälkeen. Ruokapaussi ei kuulu työaikaan eikä siitä veloiteta asiakasta. Jos työpäivä on ollut niin pitkä, että siinä on pidetty juomataukojen lisäksi ruokatauko, vähennetään kokonaistyöajasta ruokataukoon käytetty aika. Normaalisti se on 30-45 min.
Palvelutilauksen peruuttaminen ja palvelusopimuksen purkaminen
Muutot: Asiakas voi peruuttaa sopimuksen viimeistään 14 päivää ennen sovittua ajankohtaa.
Kuljetukset: Asiakas voi peruuttaa sopimuksen viimeistään 14 päivää ennen sovittua ajankohtaa.
Peruutuksista on ilmoitettava 14 päivää ennen sovittua muuttoajankohtaa. Asiakas ei ole korvausvelvollinen ilmoittaessaan peruutuksesta 14 päivää ennen sovittua muuttoajankohtaa.
Alle 7 päivää ennen muuttoajankohtaa tehdyistä peruutuksista asiakkalta veloitetaan 100% tilausvahvistuksen hinnasta.
Jos asiakas (tai sovitusti joku toinen henkilö) ei ole paikalla eikä häntä tavoiteta, kun muuttotiimi saapuu kohteeseen, tai ilmoittaa olevansa haluton muuttamaan, veloitetaan asiakkaalta 100% tilausvahvistuksen hinnasta.
Nettimuutto voi purkaa palvelusopimuksen mikäli asiakas on laiminlyönyt kohdassa kolme mainittua ilmoitusvelvollisuutttaan tai muita sopimuskohtaisia ehtoja (esimerkiksi kantoavuksi sitoutunut asiakas ei ole kantoapuna). Tässä tilanteessa asiakas on korvausvelvollinen kohdassa kahdeksan määritetyin seuraamuksin.
Nettimuutolla on oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus 14vrk ennen sovittua työsuoritusta toimeksiantosopimuksen tekemisen jälkeen, jos tilaukseen kohdistuu Nettimuutosta riippumattomia ulkoisia tekijöitä, kuten autorikkoja tai muita vastaavia ongelmia.
Asiakas on korvausvelvollinen omalla toiminnallaan aiheuttamaan vahingosta Nettimuutton brändille, omaisuudelle tai henkilökunnalle.
Mikäli Nettimuutto purkaa asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen kohdassa Kahdeksan määritetyistä syistä johtuen, on asiakas velvollinen korvaamaan täyden palvelusopimuksessa määritetyn hinnan.
Muuttopalveluyritys on korvausvelvollinen asiakkaalle aiheuttamastaan vahingosta ja kotiirtaimiston menetyksestä, mikäli muuttopalveluyritys ei pysty osoittamaan että vahinko tai koti-irtaimiston menetys johtuu sellaisista seikoista tai esteistä, joihin se ei ole pystynyt vaikuttamaan ja joihin se ei ole pystynyt varautumaan sopimusta tehtäessä ja joiden seurauksia se ei ole pystynyt välttämään tai muutoin estämään. Muuttopalveluyrityksen korvausvelvollisuus kuljetettavaksi otetun tavaran katoamisesta, vähentymisestä tai vahingoittumisesta rajoittuu kotimuutossa tiekuljetussopimuslain mukaiseen korvaukseen.
Kotimaankuljetuksessa korvauksen enimmäismäärä on 20 euroa tavaran kokonaispainosta puuttuvaa kiloa kohti.
Korvausvelvollisuus ei koske tunnearvoa, välillisiä vahinkoja tai menetyksiä. Muuttopalveluyrityksen korvausvastuuta voidaan rajoittaa tai se voidaan poistaa kokonaan, mikäli muuttopalveluyritys osoittaa, että kuljetettavaksi otetulle tavaralle sattunut vahinko johtuu seuraavista seikoista:
Mikäli on sovittu, että tilaaja osallistuu toimeksiannon suorittamiseen, esimerkiksi pakkaamalla tai kantoavulla, eikä hän tätä suorita toimeksiannon suorittamisen kannalta olennaisessa ajassa, voi muuttopalveluyritys keskeyttää työt kunnes tilaaja on osuutensa hoitanut. Yrityksellä on tällöin oikeus korvaukseen kuluista jotka johtuvat tilaajan aiheuttamasta laiminlyönnistä, ellei tilaaja pysty osoittamaan että laiminlyönti on tapahtunut muuttopalveluyrityksen taholta. Muuttopalveluyritys voi purkaa sopimuksen, mikäli tilaajasta johtuvalla laiminlyönnillä on olennainen merkitys toimeksiannon suorittamiseen. Tilaajan korvausvastuu määräytyy kohdan seitsemän mukaisesti.
Mikäli tilaaja haluaa esittää muuttopalveluyritykselle vaatimuksen, tulee hänen ilmoittaa tästä yritykselle kohtuulliseksi katsotussa ajassa sen jälkeen, kun hän on huomannut tai hänen olisi tullut huomata vahinko. Tilaajan tulee tarkastaa muuttotavarat ja todentaa mahdolliset kuljetusvahingot kohtuullisessa ajassa toimeksiannon suorituksen jälkeen. Näkyvistä virheistä tai vahingoittumisista tulee ilmoittaa luovutuksen yhteydessä, muista virheistä tai vahingoista pääsääntöisesti yhden viikon kuluessa. Reklamaatio ja ilmoitus vaatimuksista tulee antaa kirjallisena tai muuten todistettavasti.
12.1 Mikäli Nettimuutto:n suorittaman työsuorituksen aikana rikkoontuu asiakkaan irtaimistoa tai muuta omaisuutta, on asiakkaan tehtävä kirjallinen reklamaatio Nettimuutto:lle 7vrk kuluessa palvelun toteuttamisesta. Ellei näin toimita, on Nettimuutto vastuusta vapaa.
12.2 Asiakkaan on selkeästi pystyttävä todentamaan tapahtunut vahinko, joka on johtanut tavaroiden tai muun omaisuuden vaurioitumiseen. Ellei näin toimita, on Nettimuutto vastuusta vapaa.
12.3 Nettimuutto:n kaikkiin kuljetuksiin sisältyy Tiekuljetussopimuslain mukainen kuljetusvastuuvakuutus. Vastuuvakuutuksen korvaus on enimmillään 20€/kg kotimaankuljetuksissa ja 8,33 SDR/kg ulkomaankuljetuksissa tavaran kokonaispainosta puuttuvaan/vahingoittunutta kiloa kohti. (SDR on eri valuutoista muodostettu rahayksikkö, jonka arvo toimii laskuyksikkönä) Asiakas voi parantaa vakuutusturvaa ottamalla erillisen kuljetusvakuutuksen.
12.4 Nettimuutto:n korvausvastuuseen eivät sisälly elektroniset vahinkotapahtumat esim. tietokoneohjelmien/tiedostojen tuhoutumiset, johtojen yms. irrottamisesta tai asentamisesta esim. väärään paikkaan aiheutuneet vahingot sekä muut niihin rinnastettavat vahinkotapahtumat.
12.5 Nettimuutto:n korvausvastuu voi pienentyä tai poistua kokonaan mikäli vahingon voidaan osoittaa syntyneen seuraavista seikoista:
– Siirrettävä irtaimisto tai tilat joissa työskennellään eivät ole asianmukaisesti pakattu/suojattu. Pakkaus/suojaus ovat asiakkaan vastuulla, ellei toisin ole sovittu.
– Elektroniseen laitteeseen ei ole toimeksiannon aikana syntynyt selviä ulkoisia vaurioita.
– Siirrettävä irtaimisto on erityisen herkkä lämpötilan/kosteuspitoisuuden vaihteluille, esim. kasvit.
– Kuljetettavan irtaimiston huono kunto tai virheellinen kokoaminen ei mahdollista sen siirtämistä normaaleilla työmenetelmillä.
12.6 Nettimuutto:n korvausvastuu ei koske vaurioituneen tavaran tunnearvoa, välillisiä vahinkoja tai menetyksiä.
Mikäli tilaajan ja muuttopalveluyrityksen välillä syntyy erimielisyyksiä, tulee ensisijaisesti pyrkiä kahdenkeskiseen sopimukseen. Mikäli sopimukseen ei päästä, voi tilaaja kääntyä
kuluttajaneuvonnan puoleen. Kuluttajaneuvonnan valtakunnallinen puhelinnumero on 071 873 1901 ja ruotsiksi neuvontaa saa numerosta 071 873 1902.
Mikäli tämänkään jälkeen asiaa ei saada sovituksi tilaajan ja muuttopalveluyrityksen välillä, voi tilaaja viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Jos riita saatetaan
tuomioistuimen ratkaistavaksi niin asia käsitellään vastaajan kotipaikan yleisessä alioikeudessa. Tilaaja voi kuitenkin esittää vaatimuksensa muuttopalveluyritystä kohtaan
myös oman asuinpaikkansa yleisessä alioikeudessa.
Muutamme ainoastaan muuttoa varten pakatut tavarat. Mikäli tavaroita ei ole sidottu tai pakattu hyvin, ovat ne vaarassa rikkoutua. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa, että kannamme pakkaamattomat tavarat, siirtyy vastuu tavaroiden särkymisestä asiakkaalle. Tälläisiä tavaroita ovat esimerkiksi yli reunojen pakatut laatikot, joiden päälle ei voi kasata muita laatikoita, huonekalut, joiden kulmia ei ole suojattu, lasivitriinit ja kattovalaisimet sekä muut herkät tavarat, joita ei ole suojattu asianmukaisesti. Muuttomiehillä on oikeus kieltäytyä näiden tavaroiden kantamisesta. Asiakas on myös velvollinen suojaamaan huoneistonsa niin, että muuttomiesten tiellä ei ole särkyviä tavaroita, esim. matalalla olevaa kattokruunua, peilejä seinissä tai muita tauluja seinillä, jotka voivat helposti tippua tai vahingoittua esim isoa kaappia tai sohvaa kannettaessa. Asiakas on velvollinen suojaamaan myös huoneiston ja rappukäytävän pinnat, varsinkin lattiat, kapeat ovet ym. Myös asunnon säilytyskaappeihin integroidut peiliovet pitää suojata asiallisesti, esim. aaltopahvilla. Samoin pitää huolta siitä, että kaikki ovet ovat lukittuna kaapeissa, ettei käy niin että jokku ovista aukea kesken kaluston kantamisen.
Kaikkien tavaroiden ja huonekalujen tulee olla suojattuna sekä iskuilta että naarmuilta seuraavasti:
Helposti särkyvät tavarat kuten lasit, peilit, taulut ym. tulee suojata kuplamuovilla, ja kiristekalvolla, sekä laittaa laatikoihin tai päällystää pahvilla, täten ne ovat suojattuna sekä iskuilta ja naarmuilta.
Huonekalut tulee suojata hyvin naarmujen estämiseksi. Sohvat, sängyt ja nojatuolit tulee suojata joko niille tarkoitetuilla suojuksilla tai kuplamuovilla ja kiristekalvolla. Muut huonekalut kuten pöydät ja kaapit tulee suojata kuplamuovilla ja kiristekalvolla. Myös huonekalujen kulmat ja jalat tulee suojata.
Elektroniikka kuten TV ja tietokoneet tulee pakata mieluiten alkuperäiseen pakkaukseensa. Mikäli alkuperäistä pakkausta ei ole tallella on nämä suojattava naarmujen ja iskujen varalta kuplamuovilla ja kiristekalvolla, ja pakata laatikkoon jossa on pehmusteena joko styroksia tai kuplamuovia.
Muu elektroniikka kuten pesukoneet, tiskikoneet, mikrot ym. tulee suojata naarmujen varalta kuplamuovilla ja kiristekalvolla. Asiakkaan on myös huolehdittava pesukoneen kuljetuslukon asentamisesta ja irroittamisesta.
Irtotavarat tulee olla pakattuna muuttolaatikoissa suojattuna/pehmustettuina. Muuttolaatikoita ei tule pakata liian täyteen, vaan vain kantokahvan aukkoon asti, jotta ne on helppo pinota päällekkäin.
Pintojen suojaus: Asiakkaan tulee huolehtia myös pintojen suojaamisesta. Varsinkin ahtaat ja kapeat kohdat kuten ovenkarmet tai ahtaiden käytävien seinät tulee suojata hyvin esimerkiksi pahvilla/aaltopahvilla. Myös lattiat tulee suojata suojamuovilla, voimapaperilla tai pahvilla. Myös asuinrakennuksen sisäänkäynti, käytävät ja hissi tulee olla suojattuna tarpeen mukaan.
Huonekalujen kuten sohvat, sängyt ym. jalkojen ja kulmien tulee myös olla kunnolla suojattu ja pehmustettu muovilla/kuplamuovilla jotta ne eivät naarmuta pintoja.
Haluatko säästää itseäsi uuvuttavalta ja tylsältä pakkaamiselta? Me hoidamme pakkaamisen puolestasi – kysy tarjous!
Olethan muistanut ilmoittaa vakuutusyhtiölle muuttopäivästä!
Meillä on voimassa oleva tavarakuljetusvakuutus sekä vakuutus kolmannelle osapuolelle tapahtuvista vahingoista.
Meillä on tapaturmavakuutus, joka kattaa Nettimuutto omalle henkilökunnalle työssä aiheutuneet tapaturmat. Kuljetuksissa Nettimuutto on siirrettävälle irtaimistolle yleinen tiekuljetusvakuutus, joka perustuu Tiekuljetussopimuslakiin. Nettimuutto korvausvastuu ja vakuutus kattavat ainoastaan oman henkilökunnan aiheuttamat vahingot. Olemme vakuuttaneet varastoitavat tavarat murto-, palo- ja vesivahinkojen varalta 15 000 euroon asti yhtä asiakasta kohden. Vakuutus ei korvaa rahaa, arvopapereita eikä jalometalleja.
Meillä on oikeus kieltäytyä suorittamasta muuttopalvelua, jos asiakas on päihtyneessä tilassa. Tässä tapauksessa veloitetaan kuitenkin koko summa muuttopalvelusta arvioidun muuttoajan mukaan, vaikka itse muuttoa ei voitaisikaan suorittaa. Tämä perustuu siihen, että muuttomiehet on joka tapauksesssa palkattu kyseiselle ajalle.
Toimitusehdot päivitetty 17.5.2024
Kiitos tarjouspyynnöstänne!